7. nesil Porsche 911 Turbo

27 Ekim 2010 Çarşamba

Porsche geniş yelpazeli spor otomobiller serisine yeni bir üst model daha ekliyor


Yüksek performanslı spor otomobilin bütün kilit özellikleri önemli ölçüde iyileştirilmiş ve geniş kapsamlı teknik yenilikler üstün bir rafinelik ile birleştirilmiş. Bunun sonucu olarak yeni 911 Turbo daha iyi performans, daha az ağırlık, geliştirilmiş sürüş dinamikleri ve daha iyi yakıt verimliliği sunar hale gelmiş.

Yeni nesil Porsche 911 Turbo özellikle dinamik performans ve yakıt ekonomisi bakımından rakipleriyle arayı daha açmış. Yeni model 17-27 Eylül 2009 arası düzenlenecek Frankfurt Otomobil Fuarı’nda ilk defa tanıtılacak.
Yedinci nesil Porsche 911’in kalbi ve en öne çıkan kısmı 3.8 litre hacme sahip, azami 500 bg üretebilen yeni güç ünitesi. Turbo’nun 35 yıllık geçmişindeki ilk tamamen yeni motor Doğrudan Yakıt Enjeksiyonu ve değişken türbin geometrisine sahip çift turbo besleme gibi özelliklerle geliyor; bu özelliklerden ikincisi benzinli motorlu Porsche’ye özgü. Yeni altı silindirli motora yeni yedi vitesli Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) çift debriyajlı vites kutusu eklenebiliyor ve ilk defa bir başka yeni özellik olarak yarış otomobillerinden ilham almış direksiyondan kulakçıklarla vites değiştirme teknolojisi de sipariş edilebiliyor. Direksiyon simidine sıkı sıkıya monte edilmiş kulakçıkların sağdaki üst viteslere geçmek, soldaki de alt viteslere geçmek için kullanılıyor. Seçimlik Sport Chrono Turbo paketi ile beraber hem vites değiştirme kulakçıklarına sahip direksiyon simidi, hem de vites değiştirme düğmelerine sahip PDK direksiyon simidi Kalkış Kontrolü ve Sport/SportPlus modu için entegre ekranlar barındırıyor.


Yeni Porsche 911 Turbo CO2 emisyonlarını bir önceki nesle göre neredeyse yüzde 18 aşağıya çekiyor ve böylece bu açıdan da segmentinde başı çekiyor.

911 Turbo konfigürasyonuna bağlı olarak EU5 standardı altında 100 km'de 11.7-11.4 litre yakıt tüketimi sunuyor. Porsche 911 Turbo’nun 100 km/s’ye 3.4 saniyede çıkabildiği göz önüne alındığında bu daha dikkat çekici bir değer haline geliyor. Aracın azami hızı ise 312 km/s. Yeni Porsche 911 Turbo’nun sahipleri Porsche Çekiş Yönetimi (PTM) tam kontrollü dört tekerlek çekişine ve Porsche Stabilite Yönetimine (PSM) yapılmış ayrıntılı ince ayar sayesinde sürüş dinamiklerinde gerçekleşmen iyileşmenin de keyfine varacaklar. Ayrıca yeni Porsche Tork Yönlendirme (PTV) seçeneği de bu iyileşmeyi destekliyor. Porsche Tork Yönlendirme otomobilin özellikle virajlı yollarda yönlendirme tepkileri bakımından daha da çevik ve kesin olmasını sağlıyor

0 yorum:

Yorum Gönder