Dün ajanslara düşen bir açıklama, tam da elektrikli, hibrit ve diğer düşük emisyonlu araçların vergilerinin düşürülmesinin beklendiği bir dönemde kafaların iyice karışmasına neden oldu. Maliye Bakanlığı’na dayandırılan haberde, kamu alacaklarının yeniden yapılandırıldığı Torba Kanun Taslağı’nda elektrikli araçlarla ilgi ÖTV düzenlemesine de yer verildiği ve elektrikli binek araçlardan yüzde 37, yolcu taşıyacak olan araçlardan ise yüzde 10 oranında Özel Tüketim Vergisi alınmasına karar verildiği belirtiliyordu.
GTİP Mİ DÜZENLENDİ VERGİ Mİ BELİRLENDİ?
Bu açıklama ilk anda her ne kadar elektrikli araçların vergisinin yüzde 37 olarak belirlendiğinin anlaşılmasına neden olduysa da, aynı zamanda bu tip araçların artık bir Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu olduğu olarak da anlaşılabilirdi. Nitekim elektrikli Fluence’ın önümüzdeki günlerde ihracatına, 2011 yılının eylül ayından itibaren de Türkiye’de satışına başlayacak olarak Renault markası bu açıklamayı böyle yorumlayanlardandı. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, bu taslağın elektrikli araçların vergilendirilmesinden çok “varlıklarının kabul edilmesi” olarak yorumlanması gerektiğini ifade etti.
Aybar, siyasi otoritenin henüz bu konuda bir karar vermediğini, elektrikli ve çevreyi daha az kirleten diğer araçlar, dünyanın gelişmiş ülkelerinde nasıl vergilendiriliyorsa, Türkiye’de de öyle olmasını beklediklerini dile getirdi. Elektrikli binek araçların ve henüz üretilmemiş olsa da yolcu taşımaya yönelik ticari araçların GTİP’in 87.03 ve 87.02 numarası altına listeye alınması aynı zamanda fiili durumun kurala bağlanması olarak da yorumlandı. Çünkü geçtiğimiz günlerde bir işadamı kendi kullanmak üzere elektrikli bir otomobil ithal etmiş ve bu araç için yüzde 37 oranında ÖTV ödemişti.
Ali Haydar Bozkurt Toyota Pazarlama CEO’su : En çok vergiyi en çok kirleten ödesin
Öncelikle önerilen torba kanun taslağında hibrit araçların ve diğer çevreci teknolojilerin kullanımını teşvik eden bir uygulama görülmüyor. Biz Toyota olarak, emisyon salımına yönelik çevreci vergilendirme sisteminin hayata geçirilmesini ve teşviklerinin uygulanmasını önemle vurguluyoruz. Beklentimiz, Avrupa ve dünyada uygulanan vergi mevzuatlarının ülkemizde de uygulanarak ‘kirleten öder’ mantığının kullanılmasıdır.
Jean Pierre Vieux Peugeot Türkiye Genel Müdürü: Verginin tartışılmaya başlanması sevindirici
Türkiye’de yeni nesil otomobillerde uygulanması öngörülen vergi oranlarının yer aldığı kanun taslağı üzerinde çalışılıyor olması sektörümüz adına çok sevindirici bir gelişme. Çevreci teknolojilere sahip araçların daha ulaşılabilir fiyatlarla tüketicilere sunulmasını sağlayacak düzenlemelerin yapılması halinde 2011 yılından itibaren Peugeot marka hibrit ve elektrikli araçları Türkiye pazarına sunmaya hazırız.
Ercan Tezer OSD Genel Sekreteri: ‘Sadece elektrikliyi konuşmamak gerek’
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Genel Sekreteri Prof. Dr. Ercan Tezer, ‘’Tartışmayı sadece bir grup araç üzerinde yoğunlaştırmak meselenin tümünü göz ardı etmek olur’’ dedi. Tezer bu konunun ileri teknolojili ve düşük emisyonlu araçlar çerçevesinde tartışılması gerektiğini belirterek görüşleri ‘’Konuyu emisyon ve iklim değişikliği açısından tartışmak, ulusal program çerçevesinde politikaları konuşmak daha doğru olur” şeklinde ifade etti.
Yüzde 37 'elektro vergi' şoku
25 Kasım 2010 Perşembe
Gönderen
Defensive
zaman:
01:37
Bunu E-postayla GönderBlogThis!X'te paylaşFacebook'ta PaylaşPinterest'te Paylaş

Etiketler:
'elektro vergi',
şoku,
Yüzde 37,
Yüzde 37 'elektro vergi' şoku
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder